"ויפתח הגלעדי בן אישה זונה" - עלילות יפתח כפמיניסטית רדיקלית
א וְיִפְתָּח הַגִּלְעָדִי, הָיָה גִּבּוֹר
חַיִל, וְהוּא, בֶּן-אִשָּׁה זוֹנָה; וַיּוֹלֶד גִּלְעָד, אֶת-יִפְתָּח.
פירוש: יפתח מלשון אישה פרוצה לכל. ואישה
הייתה. ולמה נקראה יפתח בלשון זכר? שפמיניסטית רדיקלית הייתה ורצתה להיות גבר וגבור חיל. והיא בת אישה זונה, פירוש, שהיא בת חורגת וממזרת באקדמיה, שאינה מדע כלל.
ואביה גלעד, פירושו, הולל תמיד ומבלה עם זונות, ויפתח גדלה במשפחה מעורערת מעורער ולכן הגיעה לפמיניזם רדיקלי.
ב
וַתֵּלֶד אֵשֶׁת-גִּלְעָד לוֹ, בָּנִים; וַיִּגְדְּלוּ בְנֵי-הָאִשָּׁה
וַיְגָרְשׁוּ אֶת-יִפְתָּח, וַיֹּאמְרוּ לוֹ לֹא-תִנְחַל בְּבֵית-אָבִינוּ--כִּי
בֶּן-אִשָּׁה אַחֶרֶת, אָתָּה.
שגירשו אותה מהאקדמיה כמו אסטרולוגיה, פרנולוגיה,
תורת גזע ואלכימיה.
ג
וַיִּבְרַח יִפְתָּח מִפְּנֵי אֶחָיו, וַיֵּשֶׁב בְּאֶרֶץ טוֹב; וַיִּתְלַקְּטוּ
אֶל-יִפְתָּח אֲנָשִׁים רֵיקִים, וַיֵּצְאוּ עִמּוֹ.
יפתח ברחה ל SAFESPACE והתלקטו אליה ריקנים, והיו יוצאים יחד להפגין ולהשחית רכוש.
ד וַיְהִי, מִיָּמִים; וַיִּלָּחֲמוּ
בְנֵי-עַמּוֹן, עִם-יִשְׂרָאֵל.
ובאה מלחמה
ה
וַיְהִי, כַּאֲשֶׁר-נִלְחֲמוּ בְנֵי-עַמּוֹן עִם-יִשְׂרָאֵל; וַיֵּלְכוּ זִקְנֵי
גִלְעָד, לָקַחַת אֶת-יִפְתָּח מֵאֶרֶץ טוֹב.
וזקני ישראל רוצים להציל את יפתח שלא תיהרג.
ו
וַיֹּאמְרוּ לְיִפְתָּח--לְכָה, וְהָיִיתָה לָּנוּ לְקָצִין; וְנִלָּחֲמָה,
בִּבְנֵי עַמּוֹן.
וניסנו לפתותה שתתגייס ליחידת קרקל עד שתיעשה קצינה ותצטלם לעיתון 'במחנה' ותזכה לתהילת עולם.
ז וַיֹּאמֶר יִפְתָּח, לְזִקְנֵי גִלְעָד,
הֲלֹא אַתֶּם שְׂנֵאתֶם אוֹתִי, וַתְּגָרְשׁוּנִי מִבֵּית אָבִי; וּמַדּוּעַ
בָּאתֶם אֵלַי, עַתָּה, כַּאֲשֶׁר, צַר לָכֶם.
והיא אמרה שיש מיזוגניה בעולם, ולכן לא
תשרת בצה"ל המיזוגני ותישאר במקומה.
ח
וַיֹּאמְרוּ זִקְנֵי גִלְעָד אֶל-יִפְתָּח, לָכֵן עַתָּה שַׁבְנוּ אֵלֶיךָ,
וְהָלַכְתָּ עִמָּנוּ, וְנִלְחַמְתָּ בִּבְנֵי עַמּוֹן; וְהָיִיתָ לָּנוּ לְרֹאשׁ,
לְכֹל יֹשְׁבֵי גִלְעָד.
ולא רצו שתיהרג, והבטיחו שלא תהיה חפ"ש
אלא תת-אלוף בתפקיד יוהל"ן.
ט
וַיֹּאמֶר יִפְתָּח אֶל-זִקְנֵי גִלְעָד, אִם-מְשִׁיבִים אַתֶּם אוֹתִי לְהִלָּחֵם
בִּבְנֵי עַמּוֹן, וְנָתַן יְהוָה אוֹתָם, לְפָנָי--אָנֹכִי, אֶהְיֶה לָכֶם
לְרֹאשׁ.
פירוש, ביקשה שיעשו לה GENDER
REORIENTATION שתהיה לגבר "אמיתי" בתפקיד רמטכ"ל.
. י וַיֹּאמְרוּ זִקְנֵי-גִלְעָד,
אֶל-יִפְתָּח: יְהוָה, יִהְיֶה שֹׁמֵעַ
בֵּינוֹתֵינוּ--אִם-לֹא כִדְבָרְךָ, כֵּן נַעֲשֶׂה. יא וַיֵּלֶךְ יִפְתָּח עִם-זִקְנֵי גִלְעָד,
וַיָּשִׂימוּ הָעָם אוֹתוֹ עֲלֵיהֶם לְרֹאשׁ וּלְקָצִין; וַיְדַבֵּר יִפְתָּח
אֶת-כָּל-דְּבָרָיו לִפְנֵי יְהוָה, בַּמִּצְפָּה.
ולא ידעו מה לומר לה, שאין בדבריה ממש,
ואישה לעולם אינה גבר. ואמרו לה שתלך להתפלל, והקב"ה ישמע צעקתה ויראה
מצוקתה, ועשתה כן. ובזכות תפלתה לא נעשתה יוהל"ן אלא פרקליטה צבאית
ראשית, ולחמה נגד שונאינו בטיעוני משפט צדק על פי דין התורה.
יב וַיִּשְׁלַח יִפְתָּח מַלְאָכִים,
אֶל-מֶלֶךְ בְּנֵי-עַמּוֹן לֵאמֹר:
מַה-לִּי וָלָךְ, כִּי-בָאתָ אֵלַי לְהִלָּחֵם בְּאַרְצִי. יג וַיֹּאמֶר מֶלֶךְ בְּנֵי-עַמּוֹן
אֶל-מַלְאֲכֵי יִפְתָּח, כִּי-לָקַח יִשְׂרָאֵל אֶת-אַרְצִי בַּעֲלוֹתוֹ
מִמִּצְרַיִם, מֵאַרְנוֹן וְעַד-הַיַּבֹּק, וְעַד-הַיַּרְדֵּן; וְעַתָּה,
הָשִׁיבָה אֶתְהֶן בְּשָׁלוֹם. יד
וַיּוֹסֶף עוֹד, יִפְתָּח; וַיִּשְׁלַח, מַלְאָכִים, אֶל-מֶלֶךְ, בְּנֵי
עַמּוֹן. טו וַיֹּאמֶר לוֹ, כֹּה אָמַר יִפְתָּח: לֹא-לָקַח יִשְׂרָאֵל אֶת-אֶרֶץ מוֹאָב,
וְאֶת-אֶרֶץ בְּנֵי עַמּוֹן. טז כִּי,
בַּעֲלוֹתָם מִמִּצְרָיִם; וַיֵּלֶךְ יִשְׂרָאֵל בַּמִּדְבָּר עַד-יַם-סוּף,
וַיָּבֹא קָדֵשָׁה. יז וַיִּשְׁלַח
יִשְׂרָאֵל מַלְאָכִים אֶל-מֶלֶךְ אֱדוֹם לֵאמֹר אֶעְבְּרָה-נָּא בְאַרְצֶךָ,
וְלֹא שָׁמַע מֶלֶךְ אֱדוֹם, וְגַם אֶל-מֶלֶךְ מוֹאָב שָׁלַח, וְלֹא אָבָה;
וַיֵּשֶׁב יִשְׂרָאֵל, בְּקָדֵשׁ. יח
וַיֵּלֶךְ בַּמִּדְבָּר, וַיָּסָב אֶת-אֶרֶץ אֱדוֹם וְאֶת-אֶרֶץ מוֹאָב, וַיָּבֹא
מִמִּזְרַח-שֶׁמֶשׁ לְאֶרֶץ מוֹאָב, וַיַּחֲנוּן בְּעֵבֶר אַרְנוֹן; וְלֹא-בָאוּ
בִּגְבוּל מוֹאָב, כִּי אַרְנוֹן גְּבוּל מוֹאָב.
יט וַיִּשְׁלַח יִשְׂרָאֵל מַלְאָכִים, אֶל-סִיחוֹן מֶלֶךְ-הָאֱמֹרִי
מֶלֶךְ חֶשְׁבּוֹן; וַיֹּאמֶר לוֹ יִשְׂרָאֵל, נַעְבְּרָה-נָּא בְאַרְצְךָ
עַד-מְקוֹמִי. כ וְלֹא-הֶאֱמִין סִיחוֹן
אֶת-יִשְׂרָאֵל, עֲבֹר בִּגְבֻלוֹ, וַיֶּאֱסֹף סִיחוֹן אֶת-כָּל-עַמּוֹ, וַיַּחֲנוּ
בְּיָהְצָה; וַיִּלָּחֶם, עִם-יִשְׂרָאֵל.
כא וַיִּתֵּן יְהוָה אֱלֹהֵי-יִשְׂרָאֵל אֶת-סִיחוֹן וְאֶת-כָּל-עַמּוֹ,
בְּיַד יִשְׂרָאֵל--וַיַּכּוּם; וַיִּירַשׁ, יִשְׂרָאֵל, אֵת כָּל-אֶרֶץ
הָאֱמֹרִי, יוֹשֵׁב הָאָרֶץ הַהִיא. כב
וַיִּירְשׁוּ, אֵת כָּל-גְּבוּל הָאֱמֹרִי--מֵאַרְנוֹן, וְעַד-הַיַּבֹּק,
וּמִן-הַמִּדְבָּר, וְעַד-הַיַּרְדֵּן. כג
וְעַתָּה יְהוָה אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל, הוֹרִישׁ אֶת-הָאֱמֹרִי, מִפְּנֵי, עַמּוֹ
יִשְׂרָאֵל; וְאַתָּה, תִּירָשֶׁנּוּ. כד
הֲלֹא אֵת אֲשֶׁר יוֹרִישְׁךָ, כְּמוֹשׁ אֱלֹהֶיךָ--אוֹתוֹ תִירָשׁ; וְאֵת
כָּל-אֲשֶׁר הוֹרִישׁ יְהוָה אֱלֹהֵינוּ, מִפָּנֵינוּ--אוֹתוֹ נִירָשׁ. כה וְעַתָּה, הֲטוֹב טוֹב אַתָּה, מִבָּלָק
בֶּן-צִפּוֹר, מֶלֶךְ מוֹאָב: הֲרוֹב רָב
עִם-יִשְׂרָאֵל, אִם-נִלְחֹם נִלְחַם בָּם.
כו בְּשֶׁבֶת יִשְׂרָאֵל בְּחֶשְׁבּוֹן וּבִבְנוֹתֶיהָ וּבְעַרְעוֹר
וּבִבְנוֹתֶיהָ, וּבְכָל-הֶעָרִים אֲשֶׁר עַל-יְדֵי אַרְנוֹן, שְׁלֹשׁ מֵאוֹת,
שָׁנָה--וּמַדּוּעַ לֹא-הִצַּלְתֶּם, בָּעֵת הַהִיא. כז וְאָנֹכִי, לֹא-חָטָאתִי לָךְ, וְאַתָּה
עֹשֶׂה אִתִּי רָעָה, לְהִלָּחֶם בִּי:
יִשְׁפֹּט יְהוָה הַשֹּׁפֵט, הַיּוֹם, בֵּין בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וּבֵין
בְּנֵי עַמּוֹן. כח וְלֹא שָׁמַע, מֶלֶךְ
בְּנֵי עַמּוֹן, אֶל-דִּבְרֵי יִפְתָּח, אֲשֶׁר שָׁלַח אֵלָיו. {פ}
וכיוון שעשתה למען עם ישראל מיד שרתה עליה
רוח הקודש.
כט וַתְּהִי עַל-יִפְתָּח רוּחַ יְהוָה,
וַיַּעֲבֹר אֶת-הַגִּלְעָד וְאֶת-מְנַשֶּׁה; וַיַּעֲבֹר, אֶת-מִצְפֵּה גִלְעָד,
וּמִמִּצְפֵּה גִלְעָד, עָבַר בְּנֵי עַמּוֹן.
והיא הפסיקה להתעלל במתנחלים דרך המנהל
האזרחי, ועזבה את מתנחלי השומרון ומצפה גלעד לנפשם ורדפה את בני עמון.
ל
וַיִּדַּר יִפְתָּח נֶדֶר לַיהוָה, וַיֹּאמַר:
אִם-נָתוֹן תִּתֵּן אֶת-בְּנֵי עַמּוֹן, בְּיָדִי. לא וְהָיָה הַיּוֹצֵא, אֲשֶׁר יֵצֵא מִדַּלְתֵי
בֵיתִי לִקְרָאתִי, בְּשׁוּבִי בְשָׁלוֹם, מִבְּנֵי עַמּוֹן--וְהָיָה, לַיהוָה,
וְהַעֲלִיתִיהוּ, עֹלָה. {פ}
אלא שנתפסה לקיצוניות ונעשתה שוביניסטית
שאומרת שאין לנשים לצאת מדלת הבית, ולא – ימותו בידי שמים.
לב וַיַּעֲבֹר יִפְתָּח אֶל-בְּנֵי עַמּוֹן,
לְהִלָּחֶם בָּם; וַיִּתְּנֵם יְהוָה, בְּיָדוֹ.
לג וַיַּכֵּם מֵעֲרוֹעֵר וְעַד-בֹּאֲךָ מִנִּית עֶשְׂרִים עִיר, וְעַד
אָבֵל כְּרָמִים, מַכָּה, גְּדוֹלָה מְאֹד; וַיִּכָּנְעוּ בְּנֵי עַמּוֹן,
מִפְּנֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל. {פ}
ויפתח לחמה מלחמות ה', והיכתה בכל המעורערים
מינית וברדיקלים מכה גדולה מאד עד שנכנעו.
לד וַיָּבֹא יִפְתָּח הַמִּצְפָּה,
אֶל-בֵּיתוֹ, וְהִנֵּה בִתּוֹ יֹצֵאת לִקְרָאתוֹ, בְּתֻפִּים וּבִמְחֹלוֹת: וְרַק הִיא יְחִידָה, אֵין-לוֹ מִמֶּנּוּ בֵּן
אוֹ-בַת. לה וַיְהִי כִרְאוֹתוֹ אוֹתָהּ
וַיִּקְרַע אֶת-בְּגָדָיו, וַיֹּאמֶר אֲהָהּ בִּתִּי הַכְרֵעַ הִכְרַעְתִּנִי,
וְאַתְּ, הָיִית בְּעֹכְרָי; וְאָנֹכִי, פָּצִיתִי פִי אֶל-יְהוָה, וְלֹא אוּכַל,
לָשׁוּב. לו וַתֹּאמֶר אֵלָיו, אָבִי
פָּצִיתָה אֶת-פִּיךָ אֶל-יְהוָה--עֲשֵׂה לִי, כַּאֲשֶׁר יָצָא מִפִּיךָ: אַחֲרֵי אֲשֶׁר עָשָׂה לְךָ יְהוָה נְקָמוֹת,
מֵאֹיְבֶיךָ--מִבְּנֵי עַמּוֹן. לז
וַתֹּאמֶר, אֶל-אָבִיהָ, יֵעָשֶׂה לִּי, הַדָּבָר הַזֶּה: הַרְפֵּה מִמֶּנִּי שְׁנַיִם חֳדָשִׁים,
וְאֵלְכָה וְיָרַדְתִּי עַל-הֶהָרִים, וְאֶבְכֶּה עַל-בְּתוּלַי, אָנֹכִי ורעיתי
(וְרֵעוֹתָי). לח וַיֹּאמֶר לֵכִי,
וַיִּשְׁלַח אוֹתָהּ שְׁנֵי חֳדָשִׁים; וַתֵּלֶךְ הִיא וְרֵעוֹתֶיהָ, וַתֵּבְךְּ
עַל-בְּתוּלֶיהָ עַל-הֶהָרִים.
פירוש, מכיוון שנעשתה קיצונית, אזי עבירות
שעשתה יפתח כשהייתה פמיניסטית רדיקלית הכריעו אותה לכף חובה, והיא קרעה בגדיה
בפריצות ונדרה להתנכל לנשים הבתולות והשמורות, ולא עוד אלא שתלתה זאת בתורת ישראל
וב- TIKKUN OLAM, ותאמר לרוצחן ולהקריבן קרבן עולה. והנשים
הכשרות הלכו לאלול ותשרי במדרשה בהתנחלות ושם בכו על נדרה של יפתח, ואין מושיע
להן, כי יפתח משפטנית בכירה, ואין מידה מציל.
לט
וַיְהִי מִקֵּץ שְׁנַיִם חֳדָשִׁים, וַתָּשָׁב אֶל-אָבִיהָ, וַיַּעַשׂ לָהּ,
אֶת-נִדְרוֹ אֲשֶׁר נָדָר; וְהִיא לֹא-יָדְעָה אִישׁ, וַתְּהִי-חֹק בְּיִשְׂרָאֵל.
והמשפטנית יפתח החריבה עוד משפחה בישראל
ורצחה נפש, הכול לשם שמים ובית הדין גבוה לאמת וצדק ושלטון החוק.
מ
מִיָּמִים יָמִימָה, תֵּלַכְנָה בְּנוֹת יִשְׂרָאֵל, לְתַנּוֹת, לְבַת-יִפְתָּח
הַגִּלְעָדִי--אַרְבַּעַת יָמִים, בַּשָּׁנָה.
ובנות ישראל הכשרות הולכות עם רבנית ימימה
ובוכות לבת יפתח בשלשה ימי כינוס בבניני האומה ובטו' באב בכרמים שבשילה, כדי שישמע
צעקתן ויצילן מיד הפמיניסטיות הרדיקליות מבקשי נפשן, ויבנו בית נאמן בישראל
אכי"ר.
תגובות
הוסף רשומת תגובה