ביקורת טלוויזיה: הערה קצרה על תכנית 'עובדה' על הרס משרד האוצר בידי ישראל כץ ונתניהו

כל מי ששואל האם נתניהו עשה "הישר בעיני ה'" או "הרע בעיני ה'", הנה לפניכם חלק לא קטן מהתשובה. פעם זה היה עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים. נתניהו לא עבד לבעל ולעשתורת משום שאין לו חוש דתי, אבל הוא עבד עבודה זרה עצמית בכל הכוח. זה בן אדם שאין לו אלוהים במובן העמוק ביותר של המילה. בענייני עריות העבר שלו ידוע. אמנם לא יצא ממנו רוצח המונים, כי תודה לאל מדינת ישראל היא לא אפגניסטן או עיראק ואין לנו גנרל דוסתום או צדאם חוסיין. אבל המניע הנפשי נראה בבסיסו זהה - קריירה פוליטית כאגו טריפ אישי שאין בסופו לא דין ולא דיין, לא מטעם עם ישראל, ולא מטעם אלוהי ישראל (וגם לא מטעם ארץ ישראל או תורת ישראל. לא נשכח לו גם את זה). יש לנתניהו הישגים בתחום מדיניות החוץ, והיו לו כשר אוצר, אך את האוצר הוא כבר החריב. קודם לפיד, אח"כ כחלון אח"כ כץ, וכל שנותר הוא למנות סוס.

אם הסוד הגדול של הדת היא "רחמנא ליבא בעי", וספר מלכים שואל ללא הרף האם ליבו של המלך "היה שלם", אז נתניהו מקבל ציון אפס. ממש כדברי ספר הזוהר הידועים "כל חסד דעבדין לגרמייהו הוא דעבדין" ("כל חסד שעושים לטובת עצמם הם עושים").

והערה אחרונה: תכנית עובדה היא באופן כללי פח אשפה של עיתונות מפלסטיק נוצץ. הצביעות, השבטיות, והרשעות הגלויה והנסתרת הם נחלתה של אילנה דיין מאז השנים העליזות והרקובות ההן של גל"צ. את המניפולציות ואת והרשעות הלא מקצועית והמטורפת של הפקידים המשפטיים היא לא תבקר לעולם (וכמובן שבימים כתיקונם הערוץ שלה הוא חוד החנית של הסוציאל-פופוליזם הכלכלי ושל הפצת הבערות הכלכלית והגנה על כל קבוצות האינטרס שמצביעות שמאל). היא קרוצה מאותם החומרים של נתניהו.

פה לינק לפרק המלא

תגובות